Hamilelikte İş Yaşamı…

Hamilelik iş hayatını nasıl etkiler,Çalışan anneler nelere dikkat etmeli…

Hamilel olduğunuzu işyeriniz ile patronunuzla ve iş arkadaşlarınızla paylaştınız.  Bu en önemli adımdır. Çünkü İş yaşamında artık sizin farklı bir yeriniz olmalıdır.

Artık O’nu bekliyorsunuz. Bebeğiniz doğuncaya kadar, hemen hemen 9 ay sürecek bir maratondasınız.Bebeğinizi bu süreç boyunca hangi Şartlarda bekleyeceğiniz ise bir tercih meselesi… Kendinizi dinleyerek, bebeğinizi aylar boyu evde bekleyebilir ya da iş yeriniz de dahil, bulunduğunuz her yerde Bebeğinize ev sahipliği yapabilirsiniz. Mesela patronunuzla görüşüp iş hayatınızda geçici bir değişiklik isteyebilirsiniz. Nitekim yasalara göre, anne adaylarının doğumdan önce sekiz ve doğumdan sonra sekiz hafta, yani toplam 16 hafta çalışmama hakkı var. Ama isteyen ve sağlık durumu uygun olan anneler, doktor onayıyla beraber doğumdan önceki üç haftaya kadar işyerinde çalışabilirler. Tabi öncelikler konusunda kontrolü kaybetmeden… Bu doğal süreçte asıl olan, bebeğinizin sağlığı! Hamilelik dönemini ve iş hayatını dengelemek isteyen bir anneyseniz her şeyden önce, doğru beslenme ve bilinçli hareketlerle beden sağlığınızı kontrol altına almalısınız. Stresten mümkün olduğunca uzaklaşarak, ruh sağlığınızı da korumalısınız.

 

İş hayatınızı sağlıklı şekilde sürdürebilmek için dikkat etmeniz gereken bazı önemli detaylar var:

•          Bilgisayar başında veya oturarak masa başında çalışırken mutlaka küçük molalar verin. Küçük zaman aralıkları ile Kalkın ve derin nefesler alarak, biraz yürüyün.

•          Masada otururken arada bir kollarınızı ve bacaklarınızı esnetin.

•          Kesinlikle ağır şeyler kaldırmayın,ağır işler yapmayın

•          Eğilmeniz gerekirse sırtınızı ve belinizi zorlamadan, yavaş yavaş eğilin. Hatta eğilme yerine yerden bir şey alacaksanız çömelmeyi tercih edin.

•          Sandalyenizin yükseklik ayarını, ayaklarınız yere tamamen değecek biçimde ayarlayın. Hatta mümkünse ayaklarınızı küçük bir tabureye ya da sandalyeye uzatarak oturun.

•          Uzun süre ayaktaysanız, sık sık mola verin.

•          İşler ne kadar yoğun olsa da, yemek saatlerini atlamayın. Unutmayın öğünler ve beslenme siz ve bebeğiniz için gebelik boyunca çok önemli

•          Elinizin altında mutlaka dolu bir şişe su bulundurun. Eğer mide bulantınız şiddetli ise fazla tuzlu olmamak kaydıyla kraker vb. abur cuburları el altında bulundurmanızda fayda var.

•          Sigara , sigara dumanı ve kimyasal maddelerden uzak durun.

•          En az iki saatte bir tuvalete gitmeye özen gösterin. Tuvalet ihtiyaçlarınızı ertelemeyin

•          Özellikle iş stresinden sıkıntısından uzak durun daha rahat bir çalışma ortamı sizin için için ideal olacaktır.

•          Kendinize kesinlikle yüklenmeyin. Yoğun günlerde ve yorgun hissettiğinizde eve daha erken gidin. İstirahat etmeyi ihmal etmeyin

UzmanTV  
Çalışan Hamile Hakları



Hamilelik ve iş hayatı

Günümüzde çalışan kadınların hamilelik ve çocuk büyütme süreci eskiye nazaran değişti.

Eğer işi yoksa ve çalışmak istiyorsa, iş görüşmesi sırasında neler yapmalıdır? Bebeğim ve Biz dergisi, son sayısında bu soruların cevabını aradı.

Günümüzde çalışan kadınların hamilelik ve çocuk büyütme süreci eskiye nazaran değişti. Kamu sektöründe çalışan kadınlar, yerini özel sektörde çalışanlara bıraktı ve bu yüzden hamile kalan iş kadınları çekinceler yaşadı. Patrona hamilelik haberini vermekten, hamilelik süresince yaşanabilecek iş yoğunluğu kaygısına kadar birçok konu, çalışan anne adaylarının kafasını hâlâ kurcalıyor. Bebeğim ve Biz dergisi, iş hayatında hamilelerin nasıl davranması gerektiğini araştırdı.

SÖYLEME ZAMANI

Eğer hali hazırda bir işiniz varsa, patrona hamile olduğunuzu, hazır olduğunuz zaman söyleyin. Sağlık koşullarınızı, iş yerinin hamileliğiniz için yaratabileceği problemleri ve kendi planlarınızı düşünün. Şunu unutmayın ki; hamileliğinizin yasal olarak işinizle bir ilgisi yoktur. Eğer işinizi yapabiliyorsanız, en iyisini yapabilmek için gayret edin. Hamileliğinizi gizleyemeyeceğiniz veya sağlık koşulları gereği artık evde oturmanız gereken bir zaman gelecektir. Bu noktaya gelmeden önce, doktorunuzla iş yerinde hamileliğiniz için oluşabilecek problemleri görüşün ve risklerle ilgili kararınızı oluşturun.

NE YAPMALI?

İş yerinde hamileyken yaşanılan problemlerin en ciddi olanı, kadınların rolleri ve onlara olan davranış şeklidir. Örneğin; birçok işveren, hamile çalışanlarını, profesyonel bir iş gören olmaktan çok, dokuz ay işi bırakmak zorunda olan bir kişi olarak görürler. Bu nedenle hamileler birçok eğitim fırsatından yararlanamaz. İşveren, bir süre sonra kadının basit işlere uygun olduğuna karar verir. Bu bir kısır döngüdür ve bu gerçek, hamile kalan kadının hayallerini suya düşürür.

İŞ GÖRÜŞMESİ…

Eğer, hamileyseniz ve bir iş görüşmesi yapacaksanız, o zaman stresiniz çok daha yüksek seviyeye çıkacaktır. İşte iş görüşmesi sırasında dikkat etmeniz gereken hususlar: n Hamileliğinizle ilgili size ayrımcı sorular sorulması yasal değildir. n Mülakat sırasında sizin devamsızlığınızı gerektirebilecek sağlık koşulları ile ilgili sorular sorulması da yasal olarak sakıncalıdır. n Hamileliğinizle ilgili soru sorulduğunda bunun yasal olarak sakıncalı olduğunu dikkate alarak, geçiştirmeye çalışın. Bu tip yanıtlar için internet sitelerindeki iş görüşmesi örneklerindeki önerilerden de yararlanabilirsiniz.

Çalışan hamileler için ofis egzersizi

AYAKTA DURMAK

Ayakta çaşmak zorunda kaldığınız durumlarda, ayağınızın altına destek koyabilirsiniz. Böylece bel ağrılarınızı hafifletmiş olursunuz.

MASA BAŞI

Uzun süre masa başında oturarak çalışmak zorunda kaldığınız zamanlarda, masanın altına ayağınızı uzatabileceğiniz bir tabureden faydalanın. Böylece bacaklardaki kan dolaşımını kolaylaştırmış olursunuz. Oturmaktan rahatsızlık duymaya başladığınız durumlarda ise ofis içerisinde ara ara kısa yürüyüşler yapın.

Duruş nasıl olmalı?

Yanlış duruş: Boyun bölgesinin kambur, kalça ve uyluk kaslarının gevşek bırakılması, boynun ve omuzların gergin olması kötü bir duruş pozisyonudur.

Doğru duruş: Boynun rahat, omuzların gevşek olması boyundaki gerginliği azaltır. Omurga bölgesinin düzgün, karın kaslarının ise güçlü olmadığı durumlarda, vücudun ağırlık merkezinin değişmesiyle kalça ve karın bölgesindeki adaleler bunu tolere eder. Böylece bel ağrısı minimuma iner.

BOYUN EGZERSİZLERİ

Öncelikle masanın başında dik oturun. Başınızı öne eğin, yüz kaslarınızı gevşek bırakarak çene bölgesini sağa sola çevirin. Çene omzun üstüne çıktığında boyun kaslarını gevşetin ve nefes alıp verin. Bu egzersiz, boyundaki ağrıya iyi gelir. Omuz kaslarını, yüz ve çene kaslarını ve tüm vücudun gevşemesini sağlar.

 Baş bölgesini dik tutun, omuza doğru sağa-sola yatırın. Her harekette nefes alıp verin. Bu sırada omuz ve yüz kaslarınızı gevşek tutun.

 Başınızı tekrar aynı konuma getirip diğer yana yatırın. Bu egzersizler boyun bölgesinin hareket kabiliyetini ve esnekliğini artırır, gerginliğini azaltır.

 Sandalyenizde dik olarak oturun. Omuzlarınızı 5 santim yukarıya doğru çekip bırakın. Omuz, boyun ve üst sırt bölgesini rahatlatan bir egzersizdir. Bunu mutlaka uygulayın.