HAMİLELİKTE 22. HAFTA

•          Rahminizi artık göbek deliğinizin 3-4 santim yukarısında el ile iyiden iyiye hissedebilirsiniz.

•          Gebelik döneminde vücudunuzun normal ağırlık merkezi sürekli değiştiği için kemikleriniz ve beliniz iskelet yapınız bu değişimlere karşı zorlanır. Bu durum sizde ağrı, denge sağlayamama gibi problemler ortaya çıkarabilir.

•          Karnınız büyüdükçe, bel kavisiniz de içeriye doğru genişler ve vücudunuzun denge merkezi yer değiştirir. Bu yüzden zaman zaman denge sağlamakta güçlük çekebilirsiniz. (Evde yanlız banyo yapmayın, spor yapıyorsanız bir süre ara verin.) Kamburunuzu çıkarmadan karnınızı rahatça taşıyabileceğiniz en iyi duruş pozisyonunu ve yürüme pozisyonunu belirlemelisiniz. Çatınızı oluşturan kemikler bu haftadan itibaren artık doğuma hazırlık çalışmalarına hız vermektedirler. Bu hazırlık çalışmaları eğer belinize "iyi davranmazsanız" size ağrı olarak geri dönebilir.

•          Alçak topuklu ayakkabılar tercih edin. Yüksek topuklu ayakkabılar gibi hiç topuğu olmayan düz ayakkabılar da belinizin zorlanmasına neden olabilir.

•          Günlük kısa yürüyüşler yapmayı ihmal etmeyin.

•          Oturduğunuzda dizlerinizin kalça seviyenizden yüksek olması için bir tabure kullanın.

•          Hamilelik hormonlarının etkisiyle tüm vücut eklemlerinizde gevşemeler olabilir ve bu size bel ağrısı yaratabilir. (Bu dönemde denge sorunları ve bel ağrıları yüzünden topuklu ayakkabılardan uzak durmalı ve ortopedik ayakkabılar giymelisiniz.)