HAMİLELİKTE 11. HAFTA

•          Rahim artık iyice büyümüş ve büyümeye devam etmektedir.Vücudun ağırlık merkezi buna bağlı olarak  öne doğru gelir. Eğer belinizi yanlış kullanıyorsanız bel ağrısı şikayetleriniz artar. Genellikle 20. haftadan sonra ortaya çıkacak bel ağrıları için önceden önlem almak gerekir. (Mesela belinizin arkasında ve koltuğun arasında hiç boşluk olmasın, yerden bir şey alırken belinizden değil dizlerinizi bükerek eğilin ya da ortopedik özellikte olan bir yatak tercih edin.)

•          Otururken, belinizin arkasıyla koltuğunuz arasında hiçbir boşluk kalmamalıdır. İşyerinizde, evinizde, arabanızda oturduğunuz her yerde bu kural geçerlidir. Koltuğunuz buna uygun değilse sürekli yanınızda bulundurduğunuz sert bir yastığı (bu katlanmış bir nevresim de olabilir) belinizle koltuğunuz arasına koyarak bu boşluğu doldurmalısınız.

•          Birşey almak için eğilirken bu işlemi belinizi bükerek değil, bacaklarınızı dizlerinizden bükerek yapmalısınız.

•          Yatağınız ortopedik özellikler taşımıyorsa (ortopedik yatak, nispeten sert olan bir yataktır ve yattığınızda içine gömülmezsiniz) yatağınızı değiştirin.

•          "Karnınız çıktıkça" bu belirginleşmeye direnmeyin. Karnınızı içeriye çekerek gizlemeye çalışmak yerine bırakın dışarı çıksın ve büyüyen karnınızdan gurur duyun

•         

•          Ayrıca bu dönemlerde gebelik hormonlarının etkisiyle keratin tabaka kaplı dokular saç ve tırnaklarınız daha hızlı uzamaya başlar.

•          Besleyiciliği yüksek ve kalorisi düşük gıdalarla beslendiğiniz sürece vücudunuzun yağ depolanmasından korkmayın. Bu haftalardan itibaren anne adayları haftada ortalama 450 gram alırlar, ancak sizin beden yapınıza ve kalıtsal etkenlere bağlı olarak bu kilo alımı önemli derecede farklılıklar gösterebilir