HAMİLELİKTE 10. HAFTA

 

•          Uzun süreli oturmak ya da ayakta durmak dolaşım sistemini yavaşlatmaktadır. Bu durum da varis, basur ya da ayak ödemlerine sebep olur. Özellikle perifer toplar damarları harekete geçirmek ve yukarıda saydığımız olumsuz durumları ortadan kaldıracaktır  2-3 Saatte bir Yürüyüş yapmanız veya bu süreler arasında 15 dakika yümünezin yeterlidir..

•          Bu haftadan itibaren genellikle bulantı şikayetiniz azalmaya başlar. Ama bazen şiddetli olarak, birkaç hafta daha devam edebilir.

•          Gebelik hormonların etkisiyle kısa süreli ,depresif durum, huzursuzluk, keyifsizlik, ani sinirlenme gibi belirtiler yaşayabilirsiniz.

•          Hamileyken kan hacmi normal kan hacmine göre  %40-50 oranında arttığından, özellikle göğüs ve bacak bölgelerinizde toplar damar belirginleşmesi yaşayabilirsiniz. (Bu varis olacağı anlamına gelmez.)

•          Hamilelikte  ilo alımı, kişiden kişiye ve hamilelikten hamileliğe göre değişir. Eğer gereğinden fazla kilo alıyorsanız bu çok su tutmanıza bağlıdır ve doğumdan sonra kolaylıkla verebilirsiniz. Ya da kilo almamış hatta vermiş olsanız bile, bir sonraki haftadan itibaren yaklaşık 450 gr almaya hazır olun.

•          Hamileyken asla diyet , zayıflama programı ve benzeri faaliyetlerde bulunmayın. Unutmayın siz içinizde sizden beslenmek zorunda olan bir canlı taşımaktasınız.

•          Düşük kilolu anne adayları tüm gebelik boyunca 15-20 kilo

Normal kilolu anne adayları 12.5-17.5 kilo

"Kilolu" anne adayları ise 7.5-12.5 kilo alırlar.

Çoğul gebeliği olanlarda ise kilo alımı daha da fazla olur (gebelik öncesi kilo durumuna göre değişmek üzere 12.5-25 kilo)