Hamilelikte Egzersiz…

HAMİLELİKTE HANGİ EGZERSİZLER YAPILIR ?

Egzersiz, sağlıklı yaşamın varzeçilmezlerindendir ve hamilelik boyunca bazı kurallar dahilinde egzersizler yapılabilir. Hamilelikte uygulanan egzersiz programları solunum ve dolaşım sisteminizin daha iyi çalışmasına katkıda sağlaması ile beraber kendinizi daha iyi hissetmenize, uygun çerçeve içinde kilo almanıza, kendinize duyduğunuz öz güvenin artmasına, pozitif duygular hissetmenize ve daha dinç olmanıza neden olacaktır. Egzersiz yapan anne adaylarında hamilelik dönemi şikayetleri (uyku düzensizliği, bel-bacak ağrıları, bacaklarda kramp ve kasılmalar, varis, basur ) daha az rastlanır. Hamilelik  döneminde yapılan egzersizlerin bir faydası da sezeryan ihtimalini azaltmasıdır. Annenin doğum sonrası “toparlanma, kilo verme, eski hale geri dönme ve kendine gelme” sürecini azaltarak anneye olumlu etkiler sağlar.

Hamilelik  dönemlerinde egzersiz yapan anne adaylarının bebeklerinin beyin gelişimlerinin ve zekalarının daha iyi olduğuna dair çok sınırlı sayıda bilimsel çalışma bulunmakla birlikte bu yayınların bilimsel ve tıbbi açıdan yeteli olabilmesi için gereken done mevcut değildir.Gebeliğiniz normal bir gebelik olsa da sıkıntılı bir gebelik olsa da egzersiz yapmak için mutlaka doktorunuzdan onay alınız…

Her anne adayı egzersiz yapabilir mi?

           Hamilelikte  yapılabilecek  egzersiz çeşitleri ve günlük uygulama düzeyi anneler arası farklılık gösterir. Profesyonel sporcu anne adayları, düzenli spor yapmaya alışkın olan anne adayları, gelişigüzel spor yapan anne adayları, hiçbir şekilde spora vakit ayırmayan anne adayları ve yüksek risk faktörleri taşıyan anne adayları için yapılacak egzersizin nitelikleri tıbben önemli farklılıklar gösterir. Genel olarak söylemek gerekirse belli kurallara uyulduğunda her anne adayının kendine uygun olan egzersiz programlarının olduğunu belirtebiliriz.