Annelik, nasıl bir psikoloji?

İstisnasız ki her anne bebeğini dünyaya getirme, yetiştirme konusunda bazı temel annelik içgüdülerine sahiptir. Bebeğinizin ve çocuğunuzun  fiziksel, biyolojik, zihinsel ve duygusal gelişimi için bazı tamamlayıcı bilgilere de ihtiyaç duymalısınız. Hamilelik Psikolojisi ve Annelik Psikolojisi bu nedenle çok önemlidir. Bu geçici dönemi en iyi şekilde atlatmanız yine sizin elinizdedir.

Bebeğinizin beslenmesi, bakımı, sağlığı, becerileri, iletişimi ve kişiliği gibi sorumluluk duyduğunuz her konuda onunla beraber kendinizi de eğitmeli ve geliştirmelisiniz. Bu bilgileri günlük yaşamda nasıl kullanacağınız  ve bebeğinize nasıl uygulayacağınız hakkında kendinizi baskı altında hissetmeyin. İçinizden geldiği gibi hareket edin. Çünkü belli bir zaman sonra bilinçli bir anne olarak tüm  bilgilere otomatik olarak sahip ve hakim olacaksınız. Bebeğinizin  nasıl geliştiğini anlamanız, ihtiyaçlarına yardımcı olmanız, aranızdaki karmaşık etkileşimi çözer. Unutmayın ki, sizin desteğiniz ve en önemlisi sevginiz en az beslenmesi kadar önemlidir. Unutmayınki sevgi çok önemli bir besindir ve bunu sadece siz verebilirsiniz. Çocuğunuz sizin sevginizi hisseder.

Bebeğinizle aranızda bir bağ kurmak sizin için en önemli süreçlerdendir.. Bebeğiniz sizin yakınlığınızı hissedecek,, kokunuzu alacak ve tanıyacak, kendini güvende hissedecektir…. Ne söylediğiniz fark etmeksizin, onunla konuşun. Onunla iletişim kurun, onu önemseyin bebeğiniz bunların hepsini içgüdüsel olarak hissedecektir.Mutlaka sesinize karşılık verecek. Bebeğiniz  yeni bir şeyler yapmaya çabaladığında ise onu bu yönde geliştirin.

Annelik görevine alışmak zordur! Hayatınızdaki değişiklikler normal zamanlarda bile zor karşılanacakken, doğum sonrası daha zor hale gelir. Bazı durumlarda günlük yaşamla başa çıkmakta zorlanabilir, doğum sonrası depresyonu yaşayabilirsiniz. Rahatsızlığın şiddeti hafif ve kısa sürebilir ya da çok ağır ve uzun süreliye kadar değişiklik gösterebilir.

•  Hafif ve kısa depresyon, bebeğinizin doğumundan sonra üç ya da dört gün içinde görülebiliyor ve kendiliğinden geçiyor.

•  Ağır depresyon geçiren anneler ise yorgun ve gergin olabiliyor, hatta korku ve umutsuzluk hissedebiliyorlar. Ayrıca iştahlarında ve uyku düzenlerinde de değişiklikler görülüyor. Fakat bu durumların geçici olduğunu bilin.

Ailenizden ve arkadaşlarınızdan gelecek her türlü destek, özellikle eşinizin anlayışı durumunuzun daha çabuk ve kolay geçmesini sağlar. Bu dönemde ayrıca profesyonel yardıma da ihtiyacınız olabilir. Çekinmeyin! Gidin ve ne gerekiyorsa alın.